lördag 9 augusti 2008

Blocketfynd, kläd- och växtinköp!




Igår åkte jag och en mycket nära vän till mig, L, in till stan för att plocka upp några fynd som vi hittat på Blocket. Jag hittade sex stycken korgar (Branäs från IKEA) för totalt 100 kr! I butik kostar de 100 kr styck. Tre av korgarna är blåmålade, men det gör ingenting för jag har ändå tänkt att måla om dem. Vilken färg de kommer att få är en hemlis. Jag kommer att visa före- och efterbilder så snart de har genomgått sin förvandling. L köpte en jättefin svart järnsäng. Det är tur att jag har en stor shoppingvagn (Chrysler), så att vi kan få plats med alla våra inköp! (Har man en stor familj så behöver man en större bil...).

L och jag hann också med att springa in på Noa Noa och göra några fynd även där. Jag hittade ett svart linne till mig, en grå långärmad tröja och en gammelrosa halsduk. Till min yngsta dotter hittade jag en fin långärmad tröja i dimlila färg som hon ska få i födelsedagspresent tillsammans med ett par naturvita puffbyxor, från ett tidigare inköp i samma butikskjedja.

Vi hade en toppendag ihop!

Idag, när min man, min yngste son och jag var ute och åkte så hittade vi en loppis på vägen. Som tur är så gillar min man loppisar lika mycket som jag, så vi stannade bilen och gjorde ett besök på loppisen. Behöver jag säga att vi kom tomhänta dit men inte därifrån...

Det fanns ingenting där som jag inte kunde leva utan, förutom några jättefina växter. Jag var tvungen att köpa dem! Dessvärre fanns det så mycket där att jag fick beslutsångest (på riktigt). Efter mycket om och men så blev det till slut endast fyra växter som fick följa med mig hem (till försäljarens stora förtret efter all möda och allt besvär). Men vilka växter sen... De är underbart vackra. Det blev kärleksört, koreansk klocka och sommarljus. Den koreanska klockan doftar helt underbart!

Tyvärr har det spöregnat hela dagen, så jag har ej planterat växterna ännu. Förhoppningsvis så kanske det blir bättre väder imorgon. Annars så får jag nog trotsa vädrets makter och kanske bli lite blöt ändå...

Mvh,
Lilla My

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att få fynda en massa korgar.Den stenen du visar gillar jag. Ska läsa vidare i bloggen.
Ha det gott.
Kram

Veronika sa...

Hej!
Åh va kul att du startat en blogg, ser fram emot att läsa dina inlägg å kika på bilderna, även om det inte är så långt att kila över å se "live"
Ser fram emot vår rundtur hos varandra, vi får se till att det blir av snart eller hur? :-)
Jag måste ta tag i min blogg , har oxå massa bilder som jag vill visa...
Imorgon bär det av till Mora, ska bli så skönt att bara andas, min mamma följer med vilket betyder stor avlastning med L, så jag hoppas jag hinner besöka en del loppisar å kanske nån auktion...
Hoppas ni får en bra vecka och lite bättre väder!
Kram Veronika (grannen ;-) )

Lila sa...

Halloj tjejen! Vad roligt att ni fyndat...blir inte ett dugg avundsjuk:)

Massa kramar Lila

Julias vita drömmar sa...

Kikra in i din nya blogg, misstänker att vi bor hyfsat nära varandra, ha det gott!

Julia

Åsa sa...

Grattis till din blogg, har åxå nyligen startat en. Har även jag 4 barn och är gift. När vi hade 2 barn skulle vi byta bil, samma vecka fick vi reda på att det skulle bli tvillingar så då blev det en chrysler. Perfekt när man åker på IKEA eller på loppisar...om man är själv förståss. Jättemysigt runt erat nybyggda hus. Och korgarna ska bli spännande att se. Vill du kolla trädgårdbilder så har jag en hemsida: asasvenskdesign.se , klicka på andras trädgård eller syrrans.
Ha det gott.
Åsa

Anonym sa...

Hej.
Ne,det är kanske inte så vanligt med fyra barn:-) Usch, vilket skitväder vi har idag. Regnat mest hela dagen. Men det är mysigt att få vara inne också.
Kram

rosenfröjd sa...

välkommen in i bloggvärlden!
underbar bild där uppe på toppen.

Kram!
¨M¨