söndag 11 januari 2009

Välkommen in i duschrummet





Duschrummet ligger på entréplan. Väggarna är i vitt standardkakel. Duschhörnan är dock ljusgrå. Golven är i mörkgrå klinker. Vi satsade på ett neutralt duschrum för att kunna förändra med textilier istället, då det är både enklare och billigare än att byta ut kaklet. Dessutom tycker vi att inredningsdetaljer blir synligare med neutrala väggar och golv.

Duschrummet är betydligt mycket mindre än badrummet, så det gäller att utnyttja ytan väl. Den enda möbel som får plats är ett litet sidobord i New England-stil, som jag fått av min mamma (och som jag berättat om i ett tidigare inlägg). Just nu får den nyligen införskaffade förbandslådan, som jag köpt på en möbelförmedling, pryda sin plats där. Ovanför bordet hänger en korg, som jag fyndat för endast 40 kr (!) i en antikaffär. I den förvarras håraccessoarer. Jag vet ej vad korgens ursprungliga användningsområde varit. Om Ni vet det , så får Ni gärna informera mig om det.





Inga kommentarer: