torsdag 8 januari 2009

Välkommen in i hallen



Nu har jag äntligen tagit mod till mig att visa upp mer bilder av mitt hem. Jag tänkte börja med att visa Er bilder av vår hall, som ännu ej är helt klar men ändå helt okej, när den inte är överbelamrad av familjens kläder, hjälmar, skor etc, för då syns den ej över huvudtaget. Jag passade på att ta bilderna på hallen en dag när den faktiskt var SYNLIG, vilket den inte är så ofta i vår stora familj. Ni som har varit hemma hos oss vet vad jag pratar om. :)

Det första intrycket man får av någons hem, får man redan i hallen. Jag undrar vad folk tänker när de kommer hem till oss. Tänk om de tror att det ser så stökigt ut i HELA huset? Tror de det, så tror de helt rätt (mer eller mindre). Det är inte lätt att hålla efter ett hem med fyra barn, tro mig!

"Att städa medans barnen är små är som att skotta snö när det snöar". De här sanna orden finns att läsa på en av mina få kylskåpsmagneter. Jag är inte så förtjust i kylskåpsmagneter egentligen men den kylskåpsmagneten klarar jag mig bara inte utan!

Ibland så tänker jag att det vore underbart skönt och avkopplande att bo i ett superstädat hem där allt står på sin avsatta plats och dessutom är kliniskt rent, men med en stor familj så är det näst intill omöjligt! Jag får helt enkelt välja mellan en stor glädjefull och berikande familj, som lämnar sina kärleksfulla avtryck överallt, eller ett vackert visningshem. Valet är inte svårt. Jag väljer självklart mina älsklingar! Vi får helt enkelt leva med lite skit i hörnen... Och det är HELT okej. :)







Den underbara familjekransen är tillverkad av Lindaline (se min blogglista). Hatthyllan är ej färdigmålad ännu. Korgarna kommer från IKEA. Under hatthyllan ska det i framtiden snickras en lång sittbänk med fack för skor och annat. Även den ska bli vitmålad. Just nu står där en byrå istället, som stod i mitt flickrum när jag var liten. I hallen hänger även en stor spegel från IKEA. På en av krokarna hänger en liten fågelholk, som är handgjord och införskaffad i USA. Jag kunde bara inte motstå den!

Inga kommentarer: