lördag 3 januari 2009

Julen i korthet











Hej allihop,
Jag hoppas att Ni, precis som jag, haft en underbar jul tillsammans med nära och kära. I år firade vi jul hemma hos oss med föräldrar, syskon och syskonbarn. Vi hade riktigt trevligt. Vi fick besök av tomten (tack tomten), utbytte julklappar, spelade julklappsspelet och åt alldeles för mycket julmat, som vanligt.

Bonusen med att vara värd för julfesten är att all julmat som blir över får stanna kvar i värdshuset. Detta såg vi verkligen fram emot i år. Tänk att få slippa laga mat på flera dagar! Tänk att bara få ligga i soffan och jäsa... Vilken dröm!

Nu i efterhand så biter vi dock oss själva i tungan för att vi tog på oss att vara julvärdar. Varför? Jo, för att vågen visar bra mycket mer NU än vad den gjorde före jul. Nästa gång firar vi nog jul hos någon annan... eller så får vi jobba mer på våra bristande karaktärer (min man och jag alltså), fast det är mycket jobbigare...

Vid närmare eftertanke så skulle våra gäster säkert inte heller ha något emot att fira jul någon annanstans nästa jul. Det var nämligen väldigt kallt i uterummet där vi dinerade, eftersom gasolen till kaminen tog slut precis vid middagstid (vilken tajming!). Med andra ord blev det en väldigt kortvarig sittning i år. Kort men intensiv. Alla åt mycket och SNABBT utan längre konversation. Som tur var, så var det varmt i resten av huset, så vi gick in ganska snabbt igen! Julen år 2008 kommer att bli ihågkommen som "julen utan full gas". Dock var det fullt ös. :)

Jag tänkte dela med mig av några bilder från vår jul och passa på att önska Er alla ett riktigt gott nytt år! Ta hand om Er!











3 kommentarer:

Erika sa...

Åh vad tråkigt. det var så vackert det skåpet. Maken min kikade på ert uterum på julafton medans min pappa tomtade en bit längre ner på er gata. Han kom hem och var så avis. Tyckte att ni såg ut att ha det så mysigt. Det kan jag tänka mig att det var fast det var kallt :-) ser så fint ut från vägen. Kram

Lila sa...

Hej! Ni verkar haft en kanon julafton...trots brist på gas....

Härligt dagarna efter med all mat....saknade julmaten i år, men får ta igen det igen nästa år:)

Ska hälsa Anders grattis från er!
Kramis Carro (ses snart....)

Veronika sa...

Hej!
Låter som ni haft en mysig jul, skönt att bara vara hemma :-)
Åhh att ni kan sitta där ute när det är såhär kallt, underbart! Vi måste oxå införskaffa en sådan gaskamin när vi fått upp uterummet, supermyigt :-) Var har ni köpt den??
Just det tack för julkortet! Glömde helt bort att tacka förut, snurrig som man är ;-)
Vi får kika över någon dag snart om nu alla kan hålla sig friska, är ni hemma på tisdag kanske?
Ha det så bra!
Kram V