torsdag 19 mars 2009

Bordslampan från antikaffären





Efter tre (!) vändor av magsjuka är jag åter tillbaka i bloggvärlden igen. Nu hoppas jag att det får vara bra för den här gången. Jag har fått nog av alla sjukdomar som jag och familjen drabbats av de senaste veckorna.

Idag tänkte jag visa bordslampan i nysliver som jag köpte i den antikaffär där min yngste son rev ned finglas i golvet. Som Ni kan se så såg den inte mycket ut för världen när jag införskaffade den, men med en ny svart lampskärm så fick den sig ett rejält lyft!

Den ovala spegeln bredvid lampan ska målas om någon gång i framtiden är det tänkt, när jag får tid över till det. Jag har andra saker som behöver fixas först. Spegelns ommålning är med andra ord inte prioriterad.

Efter att ha sprungit väldigt mycket på loppisar och andra inredningsbutiker har jag blivit lite mätt på inredning. Jag trodde faktiskt att det var omöjligt, men det är det tydligen inte... Jag undrar om jag har blivit sjuk eller något? Nä, det har nog bara blivit för mycket av det goda.

Nu ska jag nog ägna mig åt lite annat på ett tag. Jag släpper dock inte inredningen helt. Så galen är jag ändå inte! Men jag behöver nog lägga fokus på annat ett tag, som te.x. relationer och klädinköp. I helgen ska jag och min man ägna oss åt det. Vi får nämligen barnvakt till alla fyra barn. Tusen tack, snälla mamma!

Nästa helg ska jag iväg till Cirkus i Stockholm för själslig inspiration, tillsammans med en nära vän. Det blir en dag för tjejer av tjejer. Toppen! Det är precis vad jag behöver! Mer girl power till Lilla My (och till all andra)! ;)

1 kommentar:

Viktbrudarna sa...

Hej hej! Härlig lampa, blev jättefin med den svarta "hatten". Härligt med en vuxen helg!! Är verkligen ett måste då och då.

Själv har vi lilla E i kväll, så L&J får lite vuxentid. Det ska bli så skoj, simhall, taco och mys i soffan.

Vi får höra av oss till varandra om skydd av växterna i området...

hälsa maken din....kramis CARRO