tisdag 3 mars 2009

Trädgårdsdrömmar och byggprojekt sommaren 2009


Bilden är tagen sommaren 2008 på vår altan.

Jag har haft lite mycket att göra på sista tiden, så jag har fortfarande inte hunnit plocka bort vinterdekorationerna utanför dörren. Men det gör ingenting, eftersom snön så snällt vill ligga kvar. Jag fortsätter dock att drömma om våren och det stundande trädgårdsarbetet. Jag längtar efter att få påta bland blommor och blad igen och njuta av solens varma strålar. Tills vidare får jag fortsätta att inspireras av olika växter och trädgårdsprojekt i olika trycksaker.

Jag har redan börjat planera inför sommaren. Planerna är att vi ska lägga in mörkpigmenterat trägolv i vårt nya uterum och inreda det med växter samt sätta in två nya fönster på gaveln av vårt hus för att få in mer dagsljus, främst vintertid. Bygglovet är klart, men det gäller att finna tid och pengar till allt också. Annars så blir det inte så mycket andra trädgårdsprojekt. Det blir några spotlights på sin höjd (runt altanen) och lite omplanteringar, eftersom jag ångrat vissa växters placeringar. Stommen till vår trädgård blir nog klar till hösten sedan är det bara att fylla ut trädgården med perenner med tiden. Jag riktigt längtar efter en lummig trädgård! Men med en nyanlagd trädgård så lär det ta lite tid, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Inga kommentarer: