söndag 8 mars 2009

Nyfunnen kärlek





För ett par dagar sedan fann jag och min man något som vi LÄNGE sökt efter men inte hittat eller haft råd med tidigare. Det blev kärlek vid första ögonkastet! Min man och jag kunde bara inte låta köpmannadisken stå kvar i antikaffären. Vi var bara TVUGNA att ha den. Visst är den charmig med alla sina etiketter? Jag bara ÄLSKAR den!

Köpmannadisken kommer ursprungligen från Tungelstas färghandel och nedmonterades i mitten av 1980-talet. Efter att först ha stått i en rymlig villa och sedan i antikaffären, står den nu i vårt vardagsrum. Möbeln är tre meter lång, så den är inte lättplacerad, men den får precis plats längs ena väggen. Snacka om flyt!

Att rengöra och sätta ihop köpmannadisken var ingen lätt match. Lådorna innehöll hemska kemikalierester, innehållande bl.a bly, eftersom de förra ägarna tydligen inte brytt sig om att rengöra möbeln tidigare (?!). Dessutom var inte lådorna numrerade, så det var svårt att hitta rätt plats för varje enskild låda rent storleksmässigt. Det kändes som min man och jag lade ett stort pussel! Men visst blev det fint när det blev klart?

Med den nya möbeln har vi nu ännu mer förvaringsutrymme, vilket man aldrig kan få för mycket av i en stor familj. Perfekt!

1 kommentar:

Erika sa...

Gud vilken fin. Den måste ju vara så perfekt som förvaring. Riktigt kap!
Kände mig så otrevlig när du var här och hämtade himmeln, hade supporten på telefon och fick precis veta när du ringde på dörren att det var massa strul med butiken. Det var en svettig dag, men det ordnade sig snabbt som tur var.

Kram Erika