måndag 14 december 2009

Fullt upp i väntan på julen

En bild från vardagsrummet före julpiffingen...
...och en bild efter julpiffingen. Tänk vad lite röd färg kan göra för att öka julstämningen.

Här är en bild på vår nya ytterdörr. Visst är den fin, trots avsaknaden av dörrfoder? Nu är dock allt klart och dörren ser därför ännu bättre ut i verkligheten än på bilden.

Här är en bild på vårt nya golv i tvättstugan under renoveringens gång. Slutresultatet är jättefint med ljusgrå fog.

Här är ett av alla hundratals fynd vi gjort till fritidshuset, som nyligen införskaffats.


Hej igen kära vänner,

Jag har haft en hel del att stå i sedan jag bloggade sist. Jag och familjen har nämligen shoppat efter grejer till vårt nya fritidshus, som min mans föräldrar så givmilt införskaffat för bl.a vår räkning. Vi är överlyckliga över att äntligen åter igen ha någonstans att ta vägen när vi behöver lite miljöombyte.
Att shoppa på Blocket, på loppisar och IKEA har varit superkul men har tagit en hel del energi... Det är ju en hel del som behöver införskaffas till ett helt hem. Nu har vi iallafall shoppat klart. Nästa steg blir att transportera allt (som fövarats i vårt uterum bl.a) till fritidshuset. Flyttlasset går nu i helgen. De två äldsta barnen följer med och hjälper till att inreda huset medan de två yngsta får vara hos mormor. Vi ser verkligen fram emot att få inreda huset och att upptäcka Örebro. (Huset ligger i närheten av Örebro).

Parallellt med sakletarjakten har vårt eget hus genomgått förvandlingar, som dessvärre tvingat oss till att tillfälligt bo någon annanstans under en veckas tid, vilket har varit ganska krävande det med. Slutresultatet hemma var dock värt det hela.

Eftersom vi haft en hel del att göra har julpiffingen blivit mer sparsmakad i år. Tiden och orken har helt enkelt inte riktigt räckt till. Jultraditionerna har jag dock ej släppt på. Julkalendern med klappar i och pepparkakshuset har fått sina självklara platser även i år. I år har vi gjort en miniatyr av vårt eget hus (bilder visas vid ett senare tillfälle).

I år har jag chockat hela familjen med att inreda med röda detaljer. Jag har aldrig tidigare inrett i rött men i år ville jag ha en röd jul (trots att jag inte är så förtjust i rött annars). Nu saknas bara lite julblommor och blomarrangemang för doftens skull. Julgranen står redan på plats före Lucia!
Hoppas att ni hinner njuta lite i väntan på julen, det ska jag och familjen försöka göra. Ha det bra så länge. Ta hand om er!

Kram, Lilla My


Inga kommentarer: