tisdag 17 februari 2009

I kärlekens tecken






Alla hjärtans dag var FYLLD med kärlek i år eftersom vi spenderade HELA dagen tillsammans.

Vi började dagen med att åka skridskor i kyligt men soligt februariväder. Det var en fröjd att få så våra barn stappla och åka fram på isen. De äldre hjälpte de små. Det var så fint att se hur kärleksfulla barnen var mot varandra. Efter skridskoåkningen väntade varm soppa och semlor till efterrätt, som hela familjen hjälptes åt att fixa i ordning. Det var riktigt gott!

Till middag blev det ugnsgrillad marinerad fläskfilé och Hackebackspotatis. Till efterrätt serverades fruktsallad och glass. Även till middagen hjälptes hela familjen åt.

Vi åt så MYCKET hela dagen att det blev lite överflödigt med allt godis som vi införskaffat dagen till ära, så barnens skattjakt hölls nästa dag istället (i samförstånd med barnen). Barnens skatt var strutar fyllda med geléhjärtan. Minstingen åt inte sitt godis men var glad ändå.

Min man och jag utbytte små gåvor med varandra på alla hjärtans dag. Jag gav honom en bonbonjär fylld med godishjärtan medan han gav mig vackra påslakan. De finaste gåvorna kom dock barnen hem med från skolan och förskolan. Hjärtat (överst på bild) är ett riktigt konstverk gjort med mycket kärlek!

Jag hoppas att Ni också hade en fin alla hjärtans dag. :)

Inga kommentarer: