onsdag 18 februari 2009

Välkommen in i äldste sonens rum







Idag tänkte jag visa Er hur det ser ut i äldste sonens rum. Just nu har väggarna en ljusgul nyans men inom kort ska de bli vita, likaså väggbokhyllorna som för tillfället är trärena.

Jordgloben fick sonen, till sin stora lycka, i julklapp. Den är inköpt på loppis. Ursprungligen var foten inte så snygg, men med lite svart färg så blev den en skönhet. Det blå leksaksplanet är inköpt på en av våra resor, närmare bestämt i Thailand. På hyllplanet under står en mörkbrun gammal kartong med spänne och läderband, fyndad på loppis. Den gamla registreringsskylten är inköpt på Tradera. Jag köpte två likadana, som så småningom ska hamna på väggen, ovanför sängen. Nedanför skyltarna är det tänkt att även två läslampor ska hänga.

Den blå pallen hittade jag i en container och hurtsen i metall är inköpt på IKEA. Jag kommer dock inte ihåg namnet på hurtsen men den finns fortfarande i IKEAs sortiment, precis som den vita sängen Hemnes (tror jag, annars finns alltid Blocket).

Taklampan vet jag inte var den är inköpt någonstans. Den är nog från mitten av 70-talet skulle jag tippa. Den hängde i vårt förra hus när vi flyttade in där. Jag gillade den, så vi behöll den och tog med den till vårt nya hus. Jag brukar inte vara förtjust i grejer från 70-talet, men lampan är ett undantag.

Inga kommentarer: