onsdag 11 februari 2009

Kärlek till växter och koffertar








För ett tag sedan hade en lokal blomsterbutik 50% rea på allt i sin butik. Självklart var jag tvungen att åka dit och botanisera lite. Jag visste redan innan var jag var ute efter. Jag ville så gärna ha två växter (porslinsblommor) på en STOR rund båge, dock inte murgrönor, eftersom de är så svårskötta. Porslinsblommor däremot är näst intill omöjliga att misslyckas med. Jag lovar! Efter besöket i blomsteraffären är jag nu några växter rikare. Självklart köpte jag även hjärtan på tråd till min älskling. Hjärtan kan man ju aldrig få för många av.

Appropå hjärtan... Snart är det alla hjärtans dag. Åh, vad jag längtar! Barnen ska få en upplevelse i present och självklart lite godsaker. Till mannen har jag också lite överraskningar i kärlekens tecken. :)

Ja, just ja. Koffertarna är införskaffade ganska nyligen. Den silvriga är köpt på Tradera och den mörka av en nära vän. Just nu är jag svag för koffertar, trälådor, korgar, kransar, småbord och armaturer av ALLA dess slag. Den silvriga kofferten står vid fotänden av äldste sonens säng och den mörka under ett loppisfyndat skrivbord som står i köket.

1 kommentar:

Linda sa...

Hej!
Tack för kommentaren vännen:)

Jag håller med dig, man kan igentligen inte få nog av koffertar. Blommorna i köket är så fina, tänk om man hade gröna fingrar...

Vi ses runt hörnet;)
kram