onsdag 4 februari 2009

Välkommen in i yngsta dotterns rum

Hej igen. Efter att ha tagit en längre paus från bloggandet igen är jag tillbaka. Om ni undrar vad jag har haft för mig, så kan jag säga att jag har varit sjuk ett par gånger och dessutom börjat arbeta igen (på en ny arbetsplats dessutom). Det har varit en STOR omställning, varför jag ej haft varken tid eller lust med bloggandet. Men nu är jag tillbaka!

Idag tänkte jag visa upp min yngsta dotters rum. Välkommen in på husesyn!











Den rosa sänghimlen är inköpt i butiken Syster Lycklig (i Stockholm). Min dotter blev överlycklig när hon fick den! Sängen och sängkläderna är från IKEA. Oftast brukar sängen vara bäddad i rosa, men när jag tog kort var den bäddad i grönt. På sängen ligger en pyjamasgömma från IKEA (som är utgående i sortimentet) i form av en groda (eller en grodprins).

Bredvid sängen står ett vitt bord från IKEA och två stolar, som är köpta second- hand. De var rödbetsade från början men blev självklart vitmålade för att matcha bordet.

På golvet står en söt bokhylla i form av ett dockskåp. Den är inköpt på Ellos för ett par år sedan. Min dotter älskar att leka med sina hästar och annat i hyllan. Jag tror att det fortfarande går att få tag på liknande på ELLOS, annars finns ju alltid Blocket...

På en söt vitlaserad skänk sitter nallesamlingen nöjt. Skänken är skänkt till oss men från början inköpt på IKEA. Skänken har dock utgått från IKEAs sortiment.

Just nu är rummet gråtapetserat men det väntar på ommålning eftersom rummet känns så mörkt. Rummet kommer att bli vitt och så småningom ska lillebror få flytta in. :)

1 kommentar:

Erika sa...

Vilket fint tjejrum. Sänghimmeln är underbar. Har hela garderoben full av dem i olika färger just nu, de kommer ingå i min butiks sortiment och jag svär som bara den över barnens snetak. Kan inte ha dem i deras rum och det är så surt. De är ju helt underbara. Gillade bokhyllan, den var jättesöt.

Kram
Erika