onsdag 14 oktober 2009

Storstadsglimtar

Hej!
Nedan följer några utvalda bilder från familjens stadssemester i somras. Bilderna visar vackra platser i Warszawa som jag tänkte dela med mig av.


Bristol Hotell i Warszawa. Lägg gärna märke till den vackra gatubelysningen och de klotformade prydnadsträden, förutom arkitekturen, så klart.

Duvor i väntan på bättre tider...

På denna uteservering firade min kusin sin 25-årsdag. Byggnaden i bakgrunden
var värd att dokumenteras den med. Den är en häftig kontrast mot bostadskomplexet bredvid.

En vacker fontän i en central park i Warszawa.

En fuskpalm i stadens mitt sätter pricken över i:et!


Ruinen av den gamla muren runt Warszawa är en sevärdhet i gamla stan.

Här ser ni Bristol Hotell igen. Visst är byggnaden vacker.


Här är en bild på en annan vacker byggnad.

Här är en bild på en av Warszawas "finare" gator. En motsvarighet till Biblioteksgatan i Stockholm ungefär. Här är det härligt att promenera!

Bakom regndropparna syns kulturpalatset i Warszawa, som är Warszawas riktmärke.

Här är en bild på påven. Det märks att katolicismen är stor i Polen.


Här är en bild på en gammal spårvagn.

Starbuck´s Coffee i Warszawa ligger självklart i de finare kvarteren. Här köpte jag 12 st kaffemuggar som pryder sin plats i köket.
Här är en bild på det största torget i gamla stan. Här kan man äta gott och titta på den vackra arkitekturen.
Hoppas ni gillade det ni såg. Ha det gott!
Kram,
Lilla My




Inga kommentarer: