torsdag 11 december 2008

I väntan på Lucia



Tänk att det redan är Lucia imorgon. Det ska bli så roligt att få se småttingarna sjunga inövade Luciasånger, på förskolan, i sina små Lucia outfits. De är ju så söta då!

Igår inventerade jag Lucialådan för att försäkra mig om att barnens Luciakläder fortfarande passar, att Luciakronan är fungerande osv. Allt verkade vara helt ok. Skönt! Nu är vi redo för morgondagen!





I väntan på Lucia, tänkte jag dela med mig av mer julstämning genom att visa upp några julkransar som hänger i vårt hem. Den stora kransen, med rödrutiga och naturvita bomullsband fastknutna samt hängande hjärtan och stjärnor, har jag och äldsta dottern dekorerat tillsammans. Den lilla kransen, med rosa sidenband och ett mörkrosa hjärta i papp, har äldsta dottern gjort själv i skolan. (De två runda speglarna kommer från Ib Laursen).



Mosskransen, som hänger i ett brunt sidenband, kommer från början från en andrahandsaffär. När jag köpte kransen (skamlöst billigt) var den dekorerad med stora tallkottar, kanelstänger, en porslinstomte och en stor rödmönstrad tygrosett. Tyvärr, så har jag ingen före-bild att visa, men den var ful som stryk! Tro mig.

För att försköna eländet tog jag bort allt krimskrams. Jag lät dock den naturtrogna fuskmossan sitta kvar och hängde på ett hjärta i fattigmanssilver som dekoration i stället. Kanelstängerna och tallkottarna behöll jag till andra arrangemang. Vad gäller porslinstomten och tygrosetten, så kan jag informera om att de inte längre är bokförda på vår adress...

Hoppas att Ni får en trevlig Lucia i morgon!

Inga kommentarer: