lördag 13 december 2008

Lucia i lyxförpackning



Idag är det Lucia, men jag har inte sett skymten av någon Lucia eller något Luciatåg... Märkligt. Det kanske beror på att jag och maken har haft fullt upp med att handla julklappar... (och att ta hand om vår förkylda minsting).

Det var inte planerat att vi skulle ut och trängas i julhandeln idag. Det bara blev så efter att vi fyndat och hämtat en överbliven kökssoffa hemma hos min mamma (tack och lov för att hon också är en sakletare), på andra sidan stan. Ni vet hur det är. Om man ändå suttit i bilen och åkt långt hemifrån kan man ju lika gärna stanna i butiker som inte finns i hemtrakterna... Det är i allafall en god ursäkt för att få shoppa lite, ha, ha.

Vi lyckades göra en hel del julklappsfynd i Outlet butikerna i Barkarby, norr om Stockholm. Så pass många, att vi inte behöver införskaffa fler julklappar. Tack och lov för det! Nu ska bara alla julklappar slås in... Jag undrar om jag har inslagspapper så att det räcker? Presentsnöre har jag dock så att det både räcker och blir över. Jag fyndade nämligen presentsnöre på en andrahandsaffär för inte så länge sedan. Enligt mina beräkningar har jag lite drygt 1000 meter presentsnöre! Jag tror inte att jag behöver köpa mer presentsnöre på ett tag eller vad tror ni?

Om Ert presentsnöre tar slut så vet Ni alla fall vart Ni kan vända Er. ;)

3 kommentarer:

Veronika sa...

Åh en kökssoffa! Måste få se den oxå snart :-) Roligt med en mamma som delar samma intresse. Låter som ni fick en kul dag! Barkaby Outlet är verkligen bra, synd bara att det inte blir lika många besök nu längre när man bor här plus att killarna avskyr butiker som mamma ÄLSKAR ;-)
Vi införskaffade en julgran idag och nu är den klädd,såå mysigt! Bild kommer i bloggen imorgon :-)
Ta hand om er!
Kram V

Linda sa...

Hej Lilla My, du har verkligen kommit i gång med bloggandet, jättekul!! Tack för reklamen vännen min:)

kram kram

Lila sa...

Vad skönt att ha alla julklappar klara. Detär första julen som vi inte handlar en enda julklapp innan julafton....SÅ skönt....men jag måste nog säga att det saknas något. Det är ju egentligen en del av förberedelserna innan julafton......

Då vet jag vart jag ska vända mig om mitt presentsnöre tar slut:):)

Kramis grannen