onsdag 3 december 2008

Invigning av uterummet

Hej igen, kära läsare och vänner.

Jag har äntligen vågat sätta mig framför datorn, för att blogga, igen. Om Ni undrar varför jag inte har bloggat på ett tag så beror det på att datorn och jag inte kom överrens sist. Jag blev så arg att jag hade kunnat slita mitt hår, som matadoren i filmen Ferdinand, ni vet. Som tur var så hejdade jag mig dock i tid. Men jag har nog aldrig varit så långsint förut...

Nu när datorn och jag blivit sams igen, tänkte jag starta blogga igen. På allvar den här gången. Jag har ju så mycket som jag vill dela med mig av!

Altan- och uterumsbygget, som jag har berättat om tidigare, är nu näst intill färdigt. Det gick så fort att jag knappt kan fatta att det är klart. Det blev sååå fint. Vi är verkligen helnöjda med resultatet. Med hjälp av en gasolkamin kan temperaturen i uterummet bli behaglig även vintertid.

Jag har förstås redan julpyntat i glashuset, som min kära vän L döpt uterummet till. Självklart så invigde vi glashuset, över en middag, i goda vänners lag.

Om ni undrar så har jag självklart även julpyntat resten av huset, men det får Ni läsa mer om i nästa inlägg.

Ha det så bra allihop!

Mvh,
Lilla My






4 kommentarer:

Erika sa...

Jag är så avis på erat uterum. Så mysigt att ha ett sånt och mysa i nu till vintern. Ja vimplarna blev ett projekt. 3.5 m i z rum och 2.5 i a rum. Men det gick ändå ganska fort och det var uppskattat.Så det var värt varenda minut.

Kram

Veronika sa...

Hej!
Kul att du börjat blogga igen å blivit sams med datorn ;-)
Ser verkligen såå mysigt ut i ert uterum, måste kika över nån dag å ta en titt inuti! Längtar tills vårt står på plats, men den som väntar på nåt gott....
Kram V

Lila sa...

Hej hopp.....den är ju SÅ bra, er veranda alltså.

Sitter hemma med M nu som har blivit av med mandomen, han är lite groggy och SÅ söt.

Hoppas du och L haft en bra dag idag.
Kramis L

Linda sa...

Hello! Jag tittar in här i sena timmen. Bloggande är som en drog eller tidslukare. Men jag är så glad att du är uppe på hästen igen;) Glashuset ert är så fint!!! Det kan ni vara stolta över! Bloggalong! :)